Stipendiet Årets Utropstecken!utropstecken

Du som medlem i Värmlands konstnärsförbund kan nominera en konstnärskollega i förbundet som under det gångna året - 2018 - gjort något ovanligt - förvånande - uppiggande - Åh! - Ah! - för konstnären, för Värmland, för världen, för publiken. Konstnären kan ha varit en plötslig ljusstråle, en rak höger eller en ovanlig ton som skär igenom bruset.

Stipendiaten erhåller, förutom äran, 5000:- och erbjuds att delta i Värmlands konstförenings vårsalong 2020.  Nomineringstiden är: 17/6 - 31/8 2019

Om du vill skicka din nominering per vanlig post så hittar du blankett här, eller skriv på vanligt papper: Blankett

Sänd nomineringen per epost till: kerstin.wessberg@telia.com eller post till: Kerstin Wessberg, Romstadsvägen 14, 635 42 Karlstad

Värmlands konstnärsförbunds styrelse utser stipendiaten Årets Utropstecken! som presenteras på årsmötet 12/10 Värmlands museum tillsammans med årets Åke Nermans stipendiat.