Stipendieansökan

Dags att börja fundera på ansökan om Värmlands Konstförenings stipendier:
Åke Lekmans resestipendium och Pingels ungdomsstipendium. Stipendierna är på 10 000 kronor vardera, och med dem följer också ett eget utrymme i årets höstsalong. Förutsättningen för att komma i fråga är medlemskap i konstföreningen – inte bara i förbundet.

Ansökan kräver ingen blankett – berätta bara om dig själv och din konst, förtydliga med ett cv och hänvisa till eventuell egen webbsajt. Om du söker resestipendiet ska du förklara vad det är för resa du tänker göra och vad den skulle betyda. Söker du ungdomsstipendiet krävs en beskrivning av den vidareutbildning/det projekt som pengarna är tänkta att gå till. Läs mer på www.varmlandskonstforening.se

Mejla ansökan till info@varmlandskonstforening.se, eller stoppa den i ett kuvert och skicka till Värmlands Konstförening, c/o Bonnevier, Muskotvägen 8, 653 51 Karlstad. Senast 5 mars ska ansökan finnas på plats. Stipendierna delas ut vid konstföreningens årsmöte 17 mars.